GY.I.K.
Gyakran Ismételt Kérdések
Fontos! Alább találhatóak a Gyakran Ismételt Kérdések, de, ha kimondottan a fotózási tájékoztatót keresitek, amely tartalmazza a ÁSZF-et, illetve a házirendet, akkor azt egy menüponttal lejjebb találjátok "Házirend" címszó alatt. Azt mindenképpen ajánlott elolvasni mielőtt időpontot foglaltok, hiszen az el nem olvasása nem mentesít a benne leírtak alól! A megértéseteket köszönöm!
Esküvőfotózás
1. A készülődés során milyen képek készülnek?
Nem
az a cél, hogy kompromittáló képsorozatot készítsek, egyszerűen a beöltözés
pillanatainak és részleteinek a meghittsége, ami különlegessé teszi a kész
anyagot.
(Menyasszony: ruhafűzés, ékszerek
felvétele, cipőfeladás, harisnyakötő, fátyoltűzés, stb.)
(Vőlegény: övcsatolás, mellénygombolás, karóra felvétele, nyakkendő igazítás,
cipőfelvétel, stb.)
2. Mi az a kreatív fotózás?
A
napnak azon része, amikor a fotós (ha van, akkor a videós kollégával) elvonul 1-1,5
órára az Ifjú Párral, hogy kettejükről képeket/videófelvételeket készítsen(ek).
1 fő segítség (sofőr, koszorúslány, testvér) hasznos lehet abban az esetben, ha
ruhát kell igazítani vagy meg kell fogni a csokrot, ha éppen nincsen rá szükség
a fotókon.
3. Mennyi idő a kreatív fotózás?
Nettó 1 óra. Ha több helyszínen készítjük a fotókat, akkor viszont nettó 1,5 órát szükséges a fotózásra számolni. A kész anyag 20-30%-át teszik ki a kreatív képek, így mindenképpen szükséges ennyi időt rászámolni. Amikor eldöntitek, hogy a nap folyamán időben hová kerüljön a fotózás, bele kell kalkulálni, hogy az esküvő/fotózás napján, milyen évszak lesz éppen. Mikor kezd sötétedni, milyenek a fények, stb. Célunk az, hogy ezt az 1-1,5 órát szép, természetes fényben tudjuk végig fotózni. Illetve esős, hideg idő esetén gondolni kell egy "B terv" zárt, fedett fotóhelyszínre.
4. Kell-e vinnünk valamit a fotózásra?
Legyen nálatok a csokor, a vőlegény kitűző (ha kikérők előtt fotózunk, dobozkában) a gyűrűk, és víz! Ha szeretnétek hozni bármilyen kelléket (mondjuk napszemüveget, vagy piknikkosarat) azokat se felejtsétek el. Ha kiskedvenccel (kutya, macska) is készítenétek fotót, őt (vagy őket) valaki a fotózás végére hozza ki külön, némi jutalomfalat társaságában, addig ne unatkozzanak. A földön vagy padon ülős képekhez viszek alátok egy fehér anyagot, hogy a ruhátok tiszta maradjon.
5. Ha időben a kikérők elé tervezzük a fotózást, hogyan lesz megörökítve, amikor először megpillantjuk egymást, mint menyasszony és vőlegény?
Újabban nagy divatja van annak, hogy a kreatív fotózást még minden előtt (akár aznap délelőtt) letudja a Pár. Így a készülődés után a menyasszonyt és a vőlegényt külön kocsi szállítja a fotózás helyszínére, ahol legelőször az úgynevezett First Look fotózással kezdünk, így az a pillanat is meg lesz örökítve, amikor könnyek között megcsodáljátok egymást.
6. Mi az az éjszakai fotózás?
Ezt az 5-10 perces minifotózást a gyertyafénykeringő után az átöltözést megelőzően szoktuk megejteni. Főként sziluettképek készülnek, ezzel is színesítve a csomagot.
7. Van-e lehetőség a kreatív fotózást egy másik napra átrakni?
Van, persze. Ezt általában akkor szoktuk tenni, ha az esküvő napján rossz volt az idő és nem volt lehetőség zárt, fedett helyen fotózni, vagy annyira szoros a menetrend, hogy nem bírja a Pár aznapra beszorítani. A választott csomag árában benne van ez a lehetőség is, az odajutás költsége kerül csak felszámításra.
Ennek annyi hátulütője van - ha a ruhák nem a Tieitek, hogy egyeztetni kell a ruhakölcsönzőkkel, hogy addig azok maradhassanak nálatok. Újra kell csináltatni a menyasszony frizuráját és sminkjét, amely nem sok esetben szokott hasonló színvonalúra sikerülni, lehet, hogy a csokor sem éli túl addig, így abból is új állja a helyét. Sokan, emiatt az "újrafelöltözős" procedúra miatt, nem szeretnék ezt az opciót.
Pozitívuma, hogy annyi időnk van képeket készíteni, amennyit szeretnénk, nem gond, ha egymástól messzebb eső helyszíneket szeretnénk háttérnek.
8. A nyers képeket is megkapjuk?
A nyers képek nem kerülnek átadásra, mert technikailag és esztétikailag nem érik el a kívánt szintet. Az átadott anyag minden fotója átesik korrekción és retusáláson.
9. A vendégek fotózhatnak-e az esküvő(kö)n?
Addig igen, amíg nem nehezítik (vagy adott esetben tönkre nem teszik) az erre felkért szolgáltatók (fotós, videós) munkáját. Kérjük meg őket (akár a vőfélyen/ceremóniamesteren keresztül), hogy telefonbetartással (templomba/terembe bevonulásnál elég zavaró tud lenni), vakuzással, lökdöséssel ne nehezítsék az erre felkértek munkáját.
10. Van-e kiszállási költség és, ha igen, akkor mennyibe kerül?
A kiszállási költség a mindenkori üzemanyagárak változásához igazodik. Ennek kiegyenlítése a csomag árával együtt az átvételkor szükséges.
11. Van-e dátumfoglaló és, ha igen, akkor mennyibe kerül?
Igen van. 5.000 Ft, ez az összeg már levonásra kerül az általatok választott esküvői fotóscsomag árából. Miután ezt rendeztük, az esküvő dátuma a Tiétek.
Ennek kifizetése történhet személyesen, a megbeszélés végén illetve, ha külföldön dolgoztok - vagy csak szeretnétek biztosra menni - akkor utalás formájában.
12. Az esküvő előtt szükség van-e még személyes találkozóra?
A szerződés megírása után nem szükséges a személyes találkozó. Ha kérdés merül fel, akár a Ti, akár az én részemről, azt telefonon vagy e-mailben tudjuk egyeztetni. Esküvő előtti héten telefonálok Nektek, hogy összeolvassuk a menetrendet, pontosítjuk a címeket, időpontokat.
13. Kérsz-e az esküvő napján vacsorát?
Igen, köszönöm. A fotóst általában a többi szolgáltatóval egy asztalhoz szokták ültetni valahol a vendégtéren belül.
14. Mikor kapjuk meg a képeket és az elkészült csomagot?
Az elkészült anyag átadási határideje 30 munkanap. Ez persze módosulhat a nyomtatott képeket előállító fotólabor és a futárszolgálatok terheltsége okán, illetve nyári főszezonban az utómunka feltorlódhat. Nem sokszor fordult elő, hogy nem tudtam tartani a határidőt, de ha ilyen eset áll elő, okvetlenül jelzem Nektek. Vallom azt, hogy minden Párnak és Ügyfélnek ugyanaz a figyelem -és minőségű utómunka jár.
Azoknak a Pároknak, akik hozzájárultak a promóciós képmegosztáshoz, az esküvő után 2 napon belül felteszek a Noraphoto (@katonaberenyinoranorahoto) Facebook oldalára egy fotós bejegyzést, egy kis betekintés gyanánt. Ez a bejegyzés megosztható az Ti oldalaitokon is, illetve a képek profil –és borítóképnek is beállíthatóak a Noraphoto (vagy #noraphotoszegvar) megjelölésével.15. Kérhetünk-e képet újságban való megjelentetéshez?
Persze. A fentebb említett bejegyzés képeit szívesen átküldöm e-mailben Nektek. Ha van mód a fotós megjelölésére, akkor azt előre is köszönöm!
16. Miért nem tudjuk lejátszani a TV-n a kapott slideshow-t?
A pendrive-on lévő slideshow egy HD, MP4 fájl. Előfordul, hogy régebbi TV modelleknek problémájuk akad vagy a HD felbontással vagy magával a formátummal. Ha laptopon (vagy egyéb médialejátszón) sem tudjátok elindítani, úgy megpróbálom Nektek más fájlformátumban elküldeni.
17. Pendrive-ot nekünk kell vinni a fotókhoz?
Nem, a pendrive-ot én adom díszdobozzal együtt. Általában gravírozott, fa pendrive-on adom a képeket. Igyekszem mindig a dekorral harmonizáló színvilágú adathordozót és tokot keresni.
18. A zenét mi választjuk a slideshow-hoz?
A zenét én szoktam választani, mert fontos, hogy ütemre és dallamra passzoljon a képekhez, illetve a nap hangulatához. Előfordult már, hogy megtetszett a Pár által választott betanult keringő zenéje, így arra készítettem el Nekik a slideshow-t.
19. Küldhetünk a többi Szolgáltatónak a képekből?
Hogyne! Általában a Pár engedélyével - csak és kizárólag a csomagátadás után - a Vőfélynek/Ceremóniamesternek szoktam én is továbbítani a róluk készült fotókat. Kerestek már meg dekoratőrök, hogy kérnének képet, de bármi ilyen jellegű kérés érkezik, a Pár beleegyezését kérem előtte.
20. Tudod a vállamat retusálni, ha csúnyán van lebarnulva és nem takarja a menyasszonyi ruha?
Megoldható, persze. Ennek ellenére, ha tudod, hogy pántnélküli, vékonypántos vagy ejtett vállú ruhát szeretnél, tegyél meg mindent annak érdekében, hogy egyenletesen barnulj, vagy, ha már utólag nem tudsz rajta szoláriumozással/napozással javítani, akkor kérd sminkes vagy szakember segítségét, hogy akár alapozóval vagy valamilyen előzetes testfestő eljárással takarja el. Mint fentebb írtam, retusálással is el lehet tüntetni a képekről, viszont a csomag összes (pl.: 800 db) fotójáról – ahol a menyasszony is szerepel – elég nagy és hosszadalmas munka eltüntetni. Mivel ez olyan korrekció, amit rajtam kívülálló ok miatt kell elvégezni, így ezt plusz órabérben felszámolom.
Műterem és fotózások
1. Ha van ötletünk a képekkel kapcsolatban, átküldhetjük-e azokat Neked?
Persze.
Minden ötletet szívesen veszek, ettől még egyedibb és színesebb képanyagot
tudok Nektek majd átadni. Az ötleteknél viszont mérlegelni kell, hogy megvalósíthatóak-e azok a mozzanatok.
(Például egy esküvőfotózás esetében: sellőfazonú ruhás képeket küldötök, de nálatok abroncsos ruha lesz; a kapott képen
koszorúslány-sorfal előtt csókolózik a Pár, de nálatok egy koszorús sem lesz; kastélypark
hátterű képeket nem tudunk csinálni, ha a település főterén fotózunk; stb.).
2. Kell-e vinnünk váltócipőt a műtermi fotózásra?
Kérlek Benneteket, hogy készüljetek váltócipővel, a hátterek,
kellékek tisztán tartása érdekében. A váltócipő talpát még otthon mossátok és szárítsátok meg. Persze nagyon sokan inkább a zokniban való fotózkodásra esküsznek, ezt a részét rátok bízom.
3. Hány fő fér el a műteremben?
A legutóbbi kísérletek alapján elmondható, hogy 8-9 fő tökéletesen elfér, az idősebbeknek még ülőhelyet is tudok biztosítani. Fontos, hogy kísérőt (akiről nem készül fotó) ne hozzatok, mert például a gyerekeket stresszelheti a nagy csapat.
Ha ennél több embert szeretnétek a képeken látni, akkor inkább a szabadtéri fotózást válasszátok.
4. Van-e kijelölt dohányzóhely?
A műterem és az 5 méteres körzete füstmentes övezet. Ha muszáj rágyújtanotok, akkor azt lehetőleg a műteremtől - faház lévén - messzebb tegyétek, az udvar tisztán tartásával.
5. Mi történik, ha a gyermekem véletlenül megrongál valamit a fotózás alatt?
A kellékek rongálását (még ha csupán pár száz forintról is van szó) is felszámolom plusz költségként, mely a választott csomag árával egyidőben a fotózás végén fizetendő.
Ha valamelyik berendezéssel, felszereléssel, technikai eszközzel történik valami, ennek a költsége a helyszínen fizetendő! Mivel ez a főállásom és a fotózásokból élek, így az eszközjavítást vagy azok pótlását/cseréjét azonnal intéznem kell.
A megértéseteket köszönöm!
6. Nem gond, ha késünk pár percet a fotózásról?
A
fotózás nyugodt hangulatának megőrzése és mindenki kényelme érdekében kérem, hogy törekedjünk a pontosságra, hogy jusson idő
az egyeztetésre, -ha szükséges - átöltözésre. A késés miatti stressz és a
kapkodás senkire sincs jó hatással, szép képek csak higgadt környezetben tudnak
készülni. Illetve egy zsúfolt szezonban (pl.: karácsony) nem biztos, hogy sikerül befejeznünk a fotózást/képválogatást, mielőtt a következő turnus megérkezik.
Amennyiben a közlekedésben adódna olyan probléma, ami miatt késtek, telefonon hívjatok és megbeszéljük, hogy mi a teendő.
20 perc késés esetén a fotózást már sajnos semmilyen körülmények között nem tudjuk megtartani.
7. Csak annyi időnk van a fotózásra, amennyi a csomag leírásában szerepel?
Igen, ebben benne van az esetleges átöltözés, készülődés, megbeszélés, fotózás, maximum a képválogatásra tudok pár perc plusz időt biztosítani. Fontosnak tartom, hogy ugyanarra a napra foglalt fotózások
között legyen 30 perc szünet, amikor rendet tudok rakni, fertőtleníteni tudom a műtermet.
8. Betegség esetén mi a teendő?
Ha úgy látjátok, hogy Ti vagy a Gyerkőc esetleg beteg lesz vagy már az, akkor
inkább telefonon (a telefonszámom a 'Kapcsolat' menüben található)
kérlek mondjátok le az időpontot. Nincs belőle sértődés (akkor sem, ha
ez a fotózás napján történik), ez sajnos benne van a pakliban, főleg ovi
-és iskola szezonban.
Mindenki tudja magáról milyen nyűgös tud lenni, ha betegeskedik, és ez a fotókon is látszik.
Amint úgy gondoljátok, hogy jobban vagytok és készen álltok a fotózásra, akkor megbeszélünk egy újabb időpontot.
Elég sokszor hoznak hozzám pár hetes babákat is, nekik még elég gyenge az immunrendszerük, hiába a gondos takarítás, szellőztetés, nem biztos, hogy 100%-os lesz a végeredmény.
Illetve ki kell hangsúlyoznom, hogy főállású fotósként ebből élek, így, ha esetleg engem fertőz le valaki, kolléga híjján lehet, hogy hetekig nem tudok munkába állni. A Covid-19 (bővebben: 'Covid-19 intézkedések') óta látjuk, hogyan néznek az emberek, ha valaki köhög egyet, így természetesen mindent megteszek a jó egészségem megőrzésében. Ha mindezek ellenére én betegednék le, akkor a Tőletek kapott telefonszámon értesítelek Benneteket, hogy tegyük át egy másik napra az időpontot.
A megértéseteket köszönöm!
9. Covid-19 intézkedések
Ez ugyan nem kérdés, de ártani nem árt, ha kiírom.
A
Covid-19 miatt a műterem fel van szerelve kézfertőtlenítővel és levegőtisztító
berendezéssel, és minden fotózás után fertőtlenítem a kellékeket! Ha a kormány
elrendeli a maszkhasználatot én is maszkban dolgozom, ha Ti Szülők nem álltok
kamera elé, Tőletek is szeretném ezt kérni a szűk tér miatt. Ha valami betegség
gyanúja áll fent bárkinél a családban, mindenképpen egyeztessünk egy új
időpontot.
10. Nem tudjuk mit is kell csinálni egy fotózáson. Tudsz ebben segíteni?
Ha gondban vagytok, hogy mit kell csinálni egy ilyen fotózáson, nem kell aggódnotok, segíteni fogok, hogy hogyan álljatok, mit csináljatok. Sok esetben gyerekeknél viszont inkább szeretem hagyni őket, mert sokkal aranyosabb képek születnek, ha nem néznek minden képnél a kamerába, hanem feltalálják magukat. Sokkal spontánabb és meghittebb lesz egy-egy kép, mintha beállítanám.
11. Vihetünk-e kelléket vagy több szett ruhát?
A legtöbb csomagnál feltüntetésre került, hogy tartozik-e bele átöltözés vagy kellékhasználat. Több szettben való fotózkodás megnöveli a készített képek számát, így megfontolandó egy nagyobb csomag választása.
Hozható
saját kellék (főleg, ha mondjuk a Gyerkőc nagyon ragaszkodik egy adott játékhoz) szülinapra torta vagy héliumos
lufi is. Kismamafotózásnál jól feldobja a sorozatot, ha elhozzátok az utrahang fotót, kiscipőt. Jegyesfotózásnál, a gyűrű már adott, de ha már elkészült a meghívó vagy hoznátok valami vicces kelléket, nyugodtan.
Átöltözés
is megoldható (kimondottan öltözőhelyiséggel nem szolgálhatok, de egy paravánt tudok biztosítani) csak kalkuláljátok bele, hogy (főleg a kisebbeknél) mennyire díjazza a Gyerkőc az átöltöztetést. Sok esetben nagyon feldobja a több szett ruha a fotósorozatot.
12. A fotózás végén megnézhetjük a képeket?
Persze! A műtermi fotózások végén a készített képeket felmásolom laptopra, így már egyből ki is tudjátok válogatni a csomagban megadott számú digitális fotót, illetve egyből tudtok papírkép (szezonálisan fényképes ajándéktárgy) utánrendelést leadni.
A készített fotókat mintaképek formájában sajnos semmilyen körülmények között nem küldöm át digitálisan e-mailben!
13. A fotókat retusálod még a fotózás után?
Természetesen! Azt szoktam mondani, hogy a főszakács sem nyersen tálalja fel az ételt, így a fotók is akkor válnak Fényképpé, amikor átmennek a részletes utómunka folyamatán.
Sok kolléga kiadja a nyers képeket, melyeket így előszeretettel posztolnak a közösségi oldalakon, de amiatt, hogy azok nincsenek korrigálva, vágva, retusálva, nem biztos, hogy mások tetszését is elnyeri. A fotósoknál minden átadott munka referencia, így igyekszem mindig 120%-os portfóliót átadni. (Akik már ismernek tudják, hogy maximalista vagyok, ha valamit meg lehet oldani, akkor abból nem engedek.)
14. A karácsonyi fotózás hogyan működik? Csak karácsonykor készülnek fotók?
Az a tapasztalatom, hogy október közepén el kell kezdjem ilyen témában a fotózásokat, hogy mindenki, aki szeretne ilyen jellegű fotókat készíttetni és a fotók kidolgozása beleférjen még az ünnepek előtt.
Egy karácsonyi fotóakció nálam október közepétől december közepéig tart (attól függ persze, hogy a naptárban milyen napokra esik ez a két végpont), ezután én is szabadságolom magam az ünnepek idejére.
15. Jár-e plusz költséggel, ha már másnapra szeretném megkapni a retusált fotóimat?
2025. január 2-tól bevezetésre kerül a sürgősségi felár. Ennek
kifizetése abban az esetben terheli az Ügyfelet, amennyiben az
utómunkázott, retusált képeket a fotózástól számított 2 napon belül
szeretné megkapni.
Ennek költsége - mely a fotózás napján fizetendő a választott csomag árával egyidejűleg - a következőképpen alakul:
- január-október: 30% felár
- november-december: 50% felár
Ez alól kivételt képez az igazolvány -és vízumkép készítés, ennek elkészülése kb. 15-20 percet vesz igénybe és a helyszínen megvárható!
Tablófotózás
1. Milyen csomagokból lehet választani?
Egy alapcsomagom van, ami a korábbi tapasztalatok alapján van összeállítva. Ezt, ha egy teljes osztály felkér tablóképek készítésére, mindenkinek szükséges megrendelnie.
Ha több nyomtatott fotóra lenne a Diákoknak szüksége, akkor dönthetnek az alapcsomagon felüli utánrendelés mellett, amit a kapott megrendelőlapon meg is tehetnek.
2. Tudunk-e utánrendelni a fotókból?
Persze! Ha az alapcsomag megrendelésével egyidejűleg az utánrendelésre vonatkozó táblázatot is kitöltitek. Törekedjünk az átláthatóságra és olvashatóságra.
3. Mikor kell kifizetni a fotókat?
Az alapcsomagok árát az Osztályfőnök gyűjti össze a fotózás napjára.
Amennyiben valaki utánrendelést ad le a megrendelőlapján, azok kifizetése akkor esedékes, amikor az előre egyeztetett időpontban viszem az elkészült rendeléseket az osztálynak. Ezt is általában vagy az Osztályfőnök vagy az erre kijelölt osztálytárs gyűjti be és vele számolunk el.
4. A kész képek átadása után a későbbiekben is van-e még lehetőség utánrendelést leadni?
Van, persze! Ehhez annyi a kérésem, hogy a megrendelőlapon szereplő e-mail címre küldd el nekem az osztályfőnök nevét, hogy melyik osztályba jártál és melyik évben volt a fotózás. Szükségem van még a nevedre, illetve a képek négyjegyű (pl.: MG_0001) fájlnevére, majd a megrendelőlapon megadott példák és mennyiségek szerint le is adhatod a rendelést. Ha kérdésem lenne, mert valamit pontosítani szeretnék a nyomdába való küldés előtt vagy a korábban megadott telefonszámodon vagy e-mailben kereslek.
Ha megérkeztek a fotóid szintén értesítelek, a csomagod itt nálam (a címem a 'Kapcsolat' menüben található) tudod átvenni és kifizetni.
5. Csak nálad a műteremben készülnek a fotók vagy kitelepülsz az iskolába is?
Amelyik verzió kényelmesebb az osztálynak. Ha úgy gondoljátok, hogy egyszerűbb, ha mindenki a műterembe jön, akkor úgy, ha sokan bejárósok és kényelmi szempontból jobb, ha a suliban alakítjuk ki a helyszínt, akkor az is működik részemről.
Ha az utóbbi szimpatikus, akkor egy olyan termet válasszatok, ami minimum 20 négyzetméter, és függönyökkel sötétíthető, illetve mivel a stúdióvakuk a hálózatról kapják az áramellátást, szükség lesz több, jó állapotban lévő, biztonságos konnektorra is. A többi eszközt - az előre megbeszéltek alapján - én viszem magammal.
6. Fotózkodhatunk a szalagavató napján is?
Egyre inkább felkapott, hogy költséghatékonyság szempontjából - ha már a szalagavatóra szépen felöltöztök és elmennek a lányok sminkeshez/fodrászhoz - aznap lemegy a fotózás a rendezvényt megelőzően.
Van, hogy ilyenkor csak az osztály egy részét fotózzuk, mert lesznek olyanok, akik más frizurát és sminket szeretnének a tablóképre, ilyenkor két csapatra, két időpontra bontjuk az osztályt.
Fotó szempontból arra kell ilyenkor ügyelni, hogy a két turnus fotói közel azonosak legyenek, gondolok itt a világításra, háttérszínre, a fotók színvilágára. De megoldható.
7. A digitális képeket is megkapjuk?
Ha az utánrendelésed elér egy bizonyos összeghatárt, akkor a megadott e-mail címre a nyomtatott fotók átadása után kiküldöm azokat a retusált, teljes felbontású fotókat, melyeket kiválasztottál a rendelésnél.
Nyers képeket ebben az esetben sem szoktam átadni.
8. A képválogatás hogy zajlik?
A fotózásod végén van lehetőséged a készített fotók megtekintésére, hogy találsz-e a sorozatból olyat, ami tetszik. Ezután felvesszük az adataidat (név, telefonszám, e-mail cím).
A fotózás napját követő 2-3 napon belül a Tőled kapott e-mail címre mintaképek formájában érkeznek hozzád a fotóid, mindegyik alatt egy-egy négyjegyű (pl.:MG_0001) fájlnevet fogsz találni. Azok alapján tudod kitölteni azt a megrendelőlapot, amit kaptál tőlem.
(Ha esetleg elkeveredett, akkor az osztályfőnöknek ki szoktam küldeni ezt pdf-ben, így Tőle el tudod kérni, akár nyomtatottan, akár digitális formában, hogy otthon újranyomtathasd.)
Az alapcsomagnál 1 db beállítást választhatsz, az utánrendelési táblázatban írhatod fel a többi szimpatikus fotót, illetve, hogy milyen méretű és mennyiségű papírkép készüljön belőlük.
1 hét áll az osztály rendelkezésére, hogy a kitöltött megrendelőt lefotózza vagy szkennelje (fontos, hogy olvasható legyen) és arra, amiről a mintaképek érkeztek vagy a lapon szereplő e-mail címre visszaküldje azt. Fontos, hogy, amíg mindenki rendelését vissza nem kaptam nem kezdek bele a retusálásba, amiatt, hogy a fotók színvilága megegyezzen.
Szeretném, ha összeszámolnátok a rendelésetek összegét (az alapcsomagot már ne számoljátok bele, az a része már rendezve van), így akkor Ti is tisztában lesztek a végösszeggel. Ennek ellenére átszámolom majd én is, mert szoktak félreszámolások történni.
Ha valamit nem bírok kiolvasni, vagy értelmezni, foglak Benneteket keresni.
9. Hány képet rendelhetünk az alapcsomagban?
Egyet. Azt szoktam kérni, hogy ez legyen az a fotó, amit a tablótokon szeretnétek majd látni. Ebből készül el a teljes alapcsomag.
Ebből, illetve a többi (max. 5, ebbe beletartozik az alapcsomagba választott fotó is) szimpatikus beállításból a megrendelőlapon lévő nagy, utánrendelési táblázatban tudtok kérni.
10. A megrendelőlapon mi ez a 1x10 db, 1x4 db, stb.? Nem értem.
Ez azt jelenti, hogy egy garnitúrán belül hány képet kapsz.
1x10 db bélyegkép 10 darab kis képet takar
1x4 db 4x6-os 4 darabot
1x2 db 6x9-es 2 darabot
a többi méretnél pedig darabra megy. Ezeket kérem hasonló formában feltüntetni, hogy egyértelmű legyen a rendelés (pl.: MG_0001 2x10 db bélyegkép, erről fogom tudni, hogy 20 darabot szeretnél kézhez kapni).
11. Mikorra kell visszaküldenünk a megrendelőlapot és milyen formában?
1 hét áll az osztály rendelkezésére, hogy a kitöltött megrendelőt lefotózza vagy szkennelje (fontos, hogy olvasható legyen) és arra, amiről a mintaképek érkeztek vagy a lapon szereplő e-mail címre visszaküldje azt. Fontos, hogy, amíg mindenki rendelését vissza nem kaptam nem kezdek bele a retusálásba, amiatt, hogy a fotók színvilága megegyezzen.
12. Vállalsz tablószerkesztést is?
Nem, viszont tudok rá szakembert ajánlani.
Húgom (Katona-Berényi Fanni) végzett grafikus, Uniart néven tevékenykedik. A partnerlistánál az Ő elérhetőségeit is megosztottam, így ezzel kapcsolatban vele lehet egyeztetni.
13. Nem találom a mintaképeket. Miért nem kaptam meg?
A mintaképek arra az e-mail címre lesznek küldve, amit a fotózáson megadtál. Elengedhetetlen, hogy rendszeresen használt, működő címet adj meg, illetve a postafiókod ne legyen tele.
Az a tapasztalat, hogy a Freemail nem szereti fogadni a Gmail rendszeréből küldött e-maileket, így ha lehet Gmail-es (Yahoo-s vagy Icloud-os) címet adj meg.
Ha nem találod az 'Elsődleges mappában' az üzenetemet, akkor nézd meg kérlek a Spam, Közösségi és Promóciók mappákat is, mert előfordul, hogy valamiért oda teszi a rendszer.
Abban az esetben, ha sehol nem találod még ezek után sem, akkor kérlek hívj fel a megrendelőlapon megadott mobilszámon, és megpróbálom orvosolni a problémát.
Csomagátadás, utánrendelés
1. Mikor kapjuk meg a képeket?
Általában a képválogatás után már tudom Nektek mondani, hogy éppen akkor mennyire vagyok ellátva munkával, ehhez mérten tudom kalkulálni az átadás várható idejét is.
Általában másfél-2 héten belül (ez persze függ a képmennyiségtől) küldöm a retusált fotókat egy Google Drive link formájában.
Ha nagyon sűrű a szezon (pl.: karácsonykor) és nem szeretném, hogy feltorlódjon az utómunkázásra váró anyag, törekszem a pár napon belüli átadásra. Ezt persze ne úgy képzeljétek el, hogy összecsapom, hanem gyakorlatilag 0-24-ben a gép előtt ülök és megállás nélkül (és néha pislogás és evés nélkül 😅🤣) retusálok, hogy mindenkihez időben odaérjenek a képek.
2. Mennyi idő mire megkapjuk a papírképeket?
Mivel a képeket nem helyben, hanem egy fotólaborban nyomtattatom, így én is Tőlük függök, de mondjuk egy 100 db fotó alatti rendelést 4-5 munkanapon belül ki szokott szállítani a futárcég.
Ha valami miatt késnének a nyomtatással (mert feltorlódtak a munkával), akkor arról én kapok értesítést, én pedig tolmácsolom Nektek.
3. Milyen méretű papírképeket és milyen áron tudunk Tőled rendelni?
A választható méretek: bélyegkép, 4x6, 6x9, 10x15, 13x18
Ezeknek az árlistája itt nálam megtekinthető, a képnyomtatás átfutási ideje 4-5 munkanap.
4. Milyen ajándéktárgyak rendelésére van lehetőségünk?
Az elérhető ajándéktárgyak listáját és árait el tudom Nektek küldeni e-mailben vagy Messenger üzenet formájában pdf formátumban.
A tárgyak folyamatosan cserélődnek, mindig az éppen aktuális igényeknek megfelelően.
5. Karácsonyi fotózásra megyünk hozzád december közepén. Rendelhetünk még akkor is papírképet?
Az időpont egyeztetés során mindig felteszem a kérdést, hogy szükség van-e papírképre vagy ajándéktárgyra. Ha igen, akkor az ilyen fotózásokat megpróbálom október közepétől november végéig időzíteni, akkor még az én kidolgozási időmmel és a nyomdai átfutással is biztosan belefér karácsonyig.
Ha ez után kerül sor a fotózásra, akkor nagy valószínűséggel már csak januári átadással tudom vállalni a papírképeket/ajándéktárgyakat.
6. Milyen formában küldöd a fotókat?
Ha egy teljes csomagról van szó, akkor a Google Drive megosztást választom. Ehhez célszerű, ha egy Gmail-es (Yahoo vagy Icloud) e-mail fiókot adtok meg a képválogatás végén, mert a Freemail rendszere sokszor visszadobja a linket.
Egy-két fotó küldése esetén marad az e-mail csatolmányaként való továbbítás.
7. Miért nem találom a Google Drive linket?
Én is tapasztaltam már, hogy a velem megosztott linkek néha a Spam vagy Promóció mappába kerülnek. Az okát nem értem, de mielőtt kétségbe esnétek nézzétek meg ott is.
8. Mennyi idő van a képek letöltésére?
Amint megérkezett hozzátok a link a fotókkal, vagy ahogy időtök engedi töltsétek le őket. Szoktam kérni egy visszajelzést, amint ez megtörtént, hogy tudjam levehetem a Drive-omról a mappát.
Ha nem vagyok helyszűkében, akkor 1-2 hét áll rendelkezésetekre mielőtt szólok, ha addig nem jött visszajelzés Tőletek, hogy törölném az anyagot a felhőből, pörgős szezonban (ez általában mindig októbertől decemberig tart) próbáljátok ezt az időt 1-2 napra szűkíteni.